بازار خرید برنج طارم محلی شمال

برنج طارم محلی شمالی که از برنج های با کیفیتی بوده که در ابتدا در استان زنجان تولید شد، بازار خرید برنج طارم محلی شمال بسیار بالا بوده چرا که دارای قیمتی مقرون به صرفه بوده و می توانید با هر توان مالی نسبت به خرید آنها اقدام نمایند.

ﻃﺒﻘﻪ ﺑﻨﺪي ارقام ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﺮﻧﺞ از نظر اقلیمی

ﻃﺒﻘﻪ ﺑﻨﺪي ارقام ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﺮﻧﺞ از نظر اقلیمی

در حال حاضر ما با انواع متنوعی از برنج ها مواجه هستیم که هر یک از آنها از ویژگی‌ های منحصر به فردی برخوردار می باشد، با ما همراه باشید تا با ارقام مختلف برنج از نظر اقلیمی آشنا شوید.

  • رقم علی کاظمی

این نمونه برنج ها بسیار خوش خوراک هستند و در استان گیلان در شهرستان ‌های صومعه‌سرا و فومن کشت می‌ شوند، طول دانه علی کاظمی قبل از پخت ۲.۷ و پس از پخش ۶.۱۱ میلیمتر می باشد.

  • برنج هاشمی

کشت برنج از سال ۱۳۷۸ در گیلان و مازندران بود، طول دانه آنها کشیده و قلمی بوده و به رنگ سفید متمایل به کرمی است، دانه‌های این نمونه برنج پس از پخت کاملاً از هم جدا می‌شوند و کیفیتی بسیار عالی و مطبوع دارند.

  • رقم کوهسار

برنج کوهسار نسبت به سرما از خود مقاومت خوبی نشان می دهد و در مناطق سردسیر و کوهستانی استان مازندران کشت می شود.

  • رقم شیرودی

در چهار منطقه استان مازندران برنج شیرودی در سال ۱۳۸۰ کاشت شد و بیش ترین عملکرد را نسبت به ارقام دیگر برنج داشت، این برنج پس از پخت ری آمدگی خوبی دارند و همچنین در برابر آفات و بیماری مصون می ماند.

  • رقم ساحل

برنج ساحل از سال ۱۳۷۷ در مزارع استان مازندران کشت و ارزیابی شد، این برنج بسیار زودرس بوده و ارتفاع کوتاهی دارد، همچنین در برابر بیماری ها از خود مقاومت خوبی نشان می دهد و نسبت به سایر آفات مصون می ماند، این رقم از نظر کیفیت پخت و عطر بسیار مطلوب می باشد.

  • رقم فجر

در سال ۱۳۷۷ در مزارع استان مازندران کشت و ارزیابی شد برنج فجر از نظر کیفیت، پخت و عطر خیلی نزدیک به رقم بومی طارم می باشد.

  • رقم نعمت

این نمونه برنج از ارقام پر محصول بوده که تحقیقات زیادی روی آن انجام گرفته است، در سال ۱۳۷۴ به عنوان رقم نعمت نامگذاری شد و سطح زیر کشت گسترده ای را در استان مازندران به خود اختصاص داده است.

  • رقم صدری

از مرغوب ترین انواع برنج های ایرانی می‌توانیم به برنج صدری اشاره داشته باشیم، این نمونه برنج در استان گیلان کشت می شود و دارای عطر و طعم و خاصیت بسیار عالی می باشد و میزان پروتئین موجود در این دانه برنج بسیار بالا است، طول دانه خام آن بیش از ۷ میلیمتر است و پس از پخت به ۱۳ میلیمتر می رسد.

  • رقم حسن سرائی

از دیگر انواع برنج های ایرانی می‌توانیم به برنج حسن سرایی اشاره داشته باشیم، این نمونه برنج در شهرستان قائمشهر استان مازندران کشت می‌شود و ارقام بسیار با کیفیت عالی می باشد دارای پخت خوبی است مشخصات ظاهری آن شبیه برنج طارم محلی است و از عطر خوبی برخوردار می باشد.

تحلیل مشخصات برنج طارم محلی

تحلیل مشخصات برنج طارم محلی برنج طارم یکی از برنج های شمالی با کیفیتی بوده که در شرایط متفاوت از سایر برنج‌ ایرانی تولید و کشت می شود، شرایط کشت منحصر به فرد آن محصول را نسبت به دیگر انواع برنج ایرانی خاص کرده است، برنج طارم یکی از خوشپخت ترین برنج های ایرانی بوده که بسیار پرفروش و محبوب در بین ایرانیان و حتی کشورهای خارجی می باشد.

قیمت برنج برای بسیاری از افراد مهم می باشد باید بگوییم که برنج طارم از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه است و شما میتوانید با هر توان مالی نسبت به خرید آن اقدام نمایید.

مبدا اصلی کشت برنج شمال طارمی، استان مازندران می باشد اما چند سالی است که استان‌های شمالی کشور همچون استان گیلان، مازندران و گلستان انواع مختلف این برنج را کشف کرده‌اند و در واقع به عنوان اصلی ترین تولید کنندگان این نوع برنج شناخته شده اند.

برنج طارم بسیار محبوب بوده چرا که دارای عطر و طعمی بسیار عالی است که پس از پخت به میزان قابل توجهی قد میکشد شما با پختن مقدار کمی از این نمونه برنج می توانید غذای مورد نیاز برای یک مهمانی بزرگ را تأمین نماید.

این برنج از طعمی فوق العاده ای برخوردار است به نحوی که پس از پخت برنج عطر خوش آن از فاصله دور قابل تشخیص می باشد، این برنج دارای طعمی عالی است و بسیاری از مردم را شیفته خود ساخته است، این برنج بسیار خوش پخت است و چه بلافاصله پس از پخت یا با گذشت مدت زمان طولانی از پخت، همچنان طعمی عالی دارد.

تفاوت های برنج طارم محلی و برنج طارم هاشمی

تفاوت های برنج طارم محلی و برنج طارم هاشمی برنج طارم نوعی برنج ایرانی بوده که نام آن برگرفته از روستایی در استان زنجان است، این برنج ظاهری کشیده داشته و رنگ آن سفید متمایل به کرم است بسیار معطر بوده و پس از پخت به خوبی ری می کشد این نوع برنج از نظر کمی ضعیف است یعنی در واحد هکتار نسبت به سایر گونه ها مقدار کمتری محصول میدهد اما باید بگویم که کیفیت آن بسیار بالا می باشد.

برنج طارم دارای گونه های متنوعی است که یکی از آنها برنج طارم هاشمی باشد برنج طارم هاشمی از جمله پرمصرف ترین نمونه برنج‌هایی بوده که دانه های آن به رنگ سفید متمایل به کرم است و پس از پخت به میزان قابل توجهی قد می کشد، برای کاشت این برنج از بذر خاصی استفاده می شود.

در واقع بذر آن ترکیبی از بذر برنج طارم و برنج هاشمی است این نمونه برنج عطری بسیار عالی داشته اما عطر آن به اندازه برنج عطری طارم نیست، برنج طارم محلی هم نمونه ای دیگری از آنها بوده که بسیار بسیار خوش عطر است و پخت عالی دارد و پس از پخت کامل آن قد میکشد. میزان ری کردن این نمونه برنج نسبت به طارم هاشمی کمتر است اما با این حال برنج محلی طارم همچون برنج طارم هاشمی محبوب و پر طرفدار می باشد‌.

مرکز عرضه برنج طارم محلی شمال

مرکز عرضه برنج طارم محلی شمال قیمت برنج محلی شمال به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توانیم به نسبت عرضه به تقاضای محصول اشاره داشته باشیم، اما در شرایطی که شما برنج محلی فریدونکنار خود را از مراکز عرضه معتبر تهیه کنید، می توانید دست واسطه را از معامله حذف کنید و مستقیما با ارائه دهنده واقعی معامله خود انجام دهید، علاوه بر این شما می توانید برنج طارم فریدونکنار خود را از طریق همین درگاه اینترنتی خریداری نمایید که با این وجود خرید برای شما به صرفه تر خواهد شد و دست واسطه ای در کار نیست.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

واتساپ