راهنمای خرید برنج| چگونه حرفه ای خرید کنیم؟

برای خرید برنج ایرانی باید انواع برنج ایرانی را به خوبی بشناسید بنابراین در این مقاله با راهنمای خرید برنج ایرانی آشنا خواهید شد.

راهنمای خرید برنج| چگونه حرفه ای خرید کنیم؟

برنج مرغوب ایرانی

برنج خوب چه خصوصیاتی دارد؟! با توجه به ذائقه بیشتر ایرانیان برنج خوب به برنج های دانه بلند و خوشپخت گفته میشود.

اما ویژگی برنج مرغوب ایرانی چیست؟

برنج مرغوب ضمن برخوردار بودن از اندازه مناسب، عطر و طعم بسیار خوبی داشته باشد و همچنین خوشپخت باشد. عطر خوب برنج ایرانی در زمان خرید و حتی در حین پخت نیز قابل استشمام است. برای بررسی عطر برنج میتوانید مقداری از برنج را در بین دو دستانتان بگیرید و در آن بدمید (ها کنید).

برنج مرغوب ایرانی

یکی دیگر از ویژگی های برنج مرغوب این است که اندازه دانه های برنج نباید تفاوت زیادی با یکدیگر داشته باشند؛ به طوریکه با مقایسه چند دانه تصادفی از آن، دانه های برنج از نظر رنگ و اندازه با هم تفاوتی نداشته باشند.

همچنین یک برنج مرغوب ایرانی تا مدت ها پس از پخت خشک نشده و طعم اولیه خود را از دست نمیدهد و این معیار با پخت برنج قابل بررسی میباشد.

انواع برنج ایرانی را بشناسید

برای شناخت دقیق انواع برنج ایرانی باید برنج را به صورت خام و هم پس از پخت بررسی کنید. برخی از برنج های کیفیت مطلوب خود را پس از پخت نمایان میکنند و خوب قد میکشند.

همچنین برنج های مخلوط شده با برنج های بی کیفیت خارجی پس از پخت قابل تشخیص میباشند و دانه ها پخت متفاوتی دارند. در جدول زیر انواع برنج ایرانی توسکا را با ویژگی هایشان مشاهده مینمایید.

انواع برنج ایرانی را بشناسید

۵ نکته مهم در خرید برنج ایرانی

مهم ترین نکته در خرید برنج این است که سعی کنید برنج ایرانی را بدون واسطه تهیه کنید. تا در هزینه حمل و نقل، بسته بندی و … کمترین هزینه را داشته باشید. خرید برنج بدون واسطه و مستقیم از کشاورز سبب میشود تا برنج خالص را با قیمت ارزان تر بخرید.

5 نکته مهم در خرید برنج ایرانی

۵ نکته مهم در راهنمای خرید برنج ایرانی قابل ذکر است تا مانند حرفه ای ها برنج بخرید؛ این پنج نکته مهم به شرح زیر هستند.

نکته اول: اگر می‌خواهید خرید برنج عمده انجام دهید تا مرداد صبر کنید.

برای خرید برنج به صورت عمده و در مقدار زیاد بهتر است در فصل برداشت برنج که مرداد ماه و اواخر مرداد است اقدام به خرید نمایید. هر چقدر از زمان برداشت برنج دورتر شویم قیمت برنج افزایش بیشتری می یابد.

5 نکته مهم در خرید برنج ایرانی

معمولا برنج با پایان یافتن فصل زراعت در بازار به میزان کمتری عرضه میشود و فروشندگان و تاجرانی که برنج را در فصل تابستان انبار کرده اند، آن را به قیمت بالاتری به فروش میرسانند. همزمان با کاهش عرضه، هزینه انبارداری و سرمایه خوابیده تاجران، مزید بر علت افزایش برنج ایرانی در بازار میشود.

نکته دوم: چه زمانی برنج گران می‌شود؟

یکی از مهم ترین دلایل گرانی در بازار برنج وجود دلالان و واسطه ها در معاملات میباشد. دلالان بازار برنج با خرید بخش وسیعی از برنج در فصل برداشت آن و با  قیمت ارزان، اقدام به انبار کردن برنج مینمایند.

5 نکته مهم در خرید برنج ایرانی

با کاهش یافتن عرضه برنج در زمان های خاص مانند ایام محرم، شب عید نوروز،ماه مبارک رمضان و… دلالان برنج اقدام به عرضه برنج با قیمت بالاتر مینمایند.

نکته سوم: برنج عمده از کجا بخریم؟
برای خرید برنج بهترین گزینه خرید مستقیم از کشاورز است. به همین منظور بهتر است مراکز فروش برنج ایرانی در شمال کشور را جستجو کنید تا خرید مستقیم از کشاورز را تجربه کنید.
توجه داشته باشید که از واسطه ها و دلالان خرید نکنید. بازرگانی برنج توسکا با حذف واسطه و به منظور خرید مستقیم برنج از مازندران و کشاورزان این خطه، برنج مرغوب ایرانی را به صورت عمده به مشتریان عرضه مینماید.

نکته چهارم: کدام برنج  ایرانی خوب است؟

برای خرید برنج خوب ایرانی بهتر است با مرکز فروش برنج توسکا ارتباط برقرار کنید تا بهترین برنج عطری ایرانی را با قیمت مناسب تهیه کنید.
برنج کشت دوم امراللهی به عنوان بهترین برنج عطری ایرانی در شمال کشور با عطر و پخت عالی طرفداران زیادی در میان انواع برنج ایرانی دارد. همچنین برنج طارم هاشمی مازندران با دارا بودن مشخصات برنج ایرانی اصل در رتبه دوم برنج های مرغوب ایرانی میباشد.
5 نکته مهم در خرید برنج ایرانی
همچنین برنج دونوج و انواع برنج پرمحصول همچون برنج های فجر، شیرودی و ندا در رتبه های آتی از برنج خوب ایرانی میباشند. بجای خرید برنج خارجی نامرغوب که قیمت ارزانی دارند، بهتر است برنج های پرمحصول و خوشپخت ایرانی را که قیمت ارزانی دارند، جایگزین کنید.
نکته پنجم: از کجا بفهمیم برنج ایرانی است؟
در هنگام خرید برنج ایرانی اصل باید توجه کنید که برنج‌های خارجی ظاهری شفاف و شیشه‌ ای دارند. و از مشخصات برنج ایرانی اصل این است که رنگ برنج ایرانی مایل به کرم و مات است.
خرید برنج ایرانی
برنج ایرانی با توجه به عطر و پخت به راحتی قابل تشخیص میباشد. کافیست فقط یکبار تجربه پخت و سرو برنج ایرانی اصل را داشته باشید.
برای خرید برنج اصیل ایرانی از شمال کشور با مدیر فروش توسکا تماس بگیرید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

واتساپ