روش های اصلی شناخت برنج خالص ایرانی

با افزایش تنوع برنج ایرانی و افزایش واسطه و دلالان در بازار فروش برنج ایرانی،شناخت برنج ایرانی خالص برای مشتریان کمی مشکل شده است. ما در مجموعه توسکا به شما این امکان را میدهیم تا برنج خالص ایرانی را با قیمت مناسب تهیه کنید و با اطمینان این محصول را خریداری کنید.

روش های اصلی شناخت برنج خالص ایرانی

اسامی برنج های ایرانی

برنج ایرانی در کشور ایران و سایر کشورها طرفداران زیادی دارد. این امر به سبب عطر، طعم و پخت بسیار عالی انواع برنج ایرانی میباشد. همچنین برنج ایرانی خالص پس از پخت به خوبی و نرمی اول باقی میماند و مانند برنج های خارجی خشک و سفت نمیشود.

برای خرید برنج ایرانی خالص باید در وهله اول انواع برنج ایرانی اصیل را بشناسید تا گرفتار تقلب و برنج های مختلط نشوید زیرا برنج های ایرانی به دلیل شباهت زیاد، توسط متقلبان با هم مخلوط میشود.

اسامی برنج های ایرانی

انواع برنج اصیل ایرانی که در استان مازندران کشت میشود شامل موارد زیر میباشد:

برنج کشت دوم امراللهی، برنج چین دوم طارم، کشت اول امراللهی (بینام)، طارم هاشمی کشت اول،، فجر، شیرودی و ندا هستند که به ترتیب از با کیفیت ترین برنج تا کمترین ذکر شده اند.

انواع برنج ایرانی دارای ویژگی های متفاوتی هستند. شناسایی نوع برنج ایرانی نیازمند دانش و تخصص حرفه ای در این زمینه میباشد. برای اشنایی بیشتر با انواع برنج خالص ایرانی شباهت این برنج ها و ویژگی های آن را به شرح زیر بیان نموده ایم:

۱- برنج چین دوم طارم و کشت دوم امراللهی (بینام): از لحاظ ظاهر مشابه اند.

۲- کشت دوم امراللهی و ندا گرگان: از لحاظ سایز و رنگ مشابه هم اند.

۳- برنج طارم هاشمی و شیرودی استخوانی: همرنگ و هم قالب اند.

۴- برنج فجر و برنج خارجی مانند پاکستانی: قالب مشابه دارند.

اسامی برنج های ایرانی

۵- برنج فجر و طارم روشن: از نظر رنگ، شکل و قالب یکی اند.

۶- برنج کشت اول (بینام) و کشت دوم امراللهی: از نظر قالب شبیه هم اند.

برنج قاطی از اضافه کردن برنج کهنه، برنج دانه شکسته، انواع برنج خارجی و برنج بدون کیفیت تشکیل شده است. گاهی تشخیص برنج اصل و یکدست از برنج قاطی به راحتی امکان پذیر نیست و خریدار پس از خرید و پخت برنج، متوجه ی قاطی بودن برنج و کیفیت پایین آن می شود.

راهنمای خرید برنج خالص ایرانی

هنگام خرید برنج ایرانی باید با انواع برنج و ویژگی ها و قدرت پخت آن ها آشنایی داشته باشید. علاوه بر اینکه برنج را در حالت خام مورد بررسی قرار میدهید، حتما نمونه ای از برنج را پخته و پس از پخت دانه های آن را بررسی کنید.

با توجه به تنوع زیاد انواع برنج ایرانی، پخت آن ها با یکدیگر متفاوت است. پس برای بررسی برنج پخته شده به تک تک دانه های روی دستتان توجه کنید تا متوجه پخت یکسان دانه های آن بشوید. برنج خالص پختی یکدست دارد.

راهنمای خرید برنج خالص ایرانی

برنج ایرانی به دلیل عطر و پخت مناسبی که دارد از برنج های خارجی پیشی گرفته است. عواملی چون آب و هوا و خاک مناسب در شمال کشور، به ویژه در استان مازندران، سبب شده تا کشاورزان مازندرانی بتوانند با روش های سالم و ارگانیک، مزارع خود را کشت و آبیاری کنید. همچنین شرایط آب و هوایی ویژه استان مازندران باعث شده تا انواع برنج معطر ایرانی از این خطه برداشت شود.

بهتر از قبل از خرید برنج ایرانی به مراکز فروش معتبر در شمال کشور مراجعه کنید و از راهنمایی مشاوران فروش برنج ایرانی استفاده کنید تا برنجی خالص و یکدست تهیه نمایید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

واتساپ