قیمت انواع برنج پرمحصول ایرانی

امروز با بالا رفتن قیمت برنج های کیفی ایرانی، بازار فروش انواع برنج پرمحصول ایرانی به شدت داغ است. این امر سبب شده تا میزان فروش برنج های پرمحصول همچون برنج فجر، شیرودی و ندا به نسبت بیشتری انجام شود.

قیمت انواع برنج پرمحصول ایرانی

برنج پرمحصول چیست؟

برنج پرمحصول به برنجی گفته میشود که میزان محصول برداشت شده در هر متر مربع از شالیزار بیشتر از سایر برنج ها باشد. این برنج محصول بیشتری میدهد و به همین منظور به آن برنج پرمحصول میگویند.

انواع برنج پرمحصول در شمال کشور به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب کشت میشود این برنج به عنوان برنج های دیررس کشت میشوند بنابراین فقط در یک نوبت برنج پرمحصول کشت خواهد شد.

برنج پرمحصول چیست؟

ارقام برنج پر محصول مازندران

از مهمترین برنج های پرمحصول ایرانی که در استان مازندران کشت میشوند:

۱) برنج فجر ۲) برنج شیرودی ۳) برنج ندا

برنج فجر سوزنی در میان انواع برنج پرمحصول ایرانی با نام برنج فجر محلی جویبار یا برنج فجر گرگان شناخته میشود که عطر و پخت بسیار خوبی دارد.

برنج فجر به دلیل عطر و پخت مناسبی که دارد به برنج فجر رستورانی معروف است که در رستوران ها، هتل ها و مجالس مورد استفاده قرار میگیرد.

ارقام برنج پر محصول مازندران

برنج پرمحصول شیرودی از برنج های رده پایین مازندران است که عطر و بوی خاصی ندارد. برنج شیرودی با اینکه هنگام پخت شکسته و خرد نمی شود ولی نیم ساعت بعد از پخت اگر مصرف نشود کاملا خشک شده و نرمی خود را از دست می دهد.

برنج ندا نوعی برنج پرمحصول می باشد که از لحاظ کیفیت عطر و پخت به برنج شیرودی نزدیک است. این برنج در حال منسوخ شدن است به طوری که برنج های فجر و شیرودی جایگزین این برنج شده اند.

قیمت برنج پرمحصول ایرانی

برنج های پرمحصول به دلیل کیفیت پایین تر نسبت به برنج های کیفی در بازار خرید و فروش برنج ایرانی با قیمت ارزان تری یافت میشود. تعیین قیمت سالانه انواع برنج پرمحصول در فصل برداشت در شمال کشور انجام میشود.

بنابراین بهتر است این برنج را در فصل برداشت و با قیمت ارزان تر تهیه کنید. تفاوت قیمت برنج های پرمحصول و کم محصول با توجه به میزان عرضه و تقاضا در بازار متفاوت خواهد بود.

قیمت برنج پرمحصول ایرانی

در حالت کلی میتوان گفت قیمت برنج فجر نسبت به سایر برنج های پرمحصول کمی بالاتر است و این امر به دلیل کیفیت بالاتر این برنج نسبت به برنج شیرودی و برنج ندا میباشد.

برای اطلاع از قیمت روز انواع برنج پرمحصول ایرانی به لیست قیمت برنج توسکا مراجعه کرده و یا با مشاورین فروش توسکا تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

واتساپ