چگونه از سر شالیزار شالی بخریم؟

اگر قصد خرید شالی طارم محلی درجه یک ایرانی را دارید؛ اگر به دنبال خرید شالی برنج ایرانی هستید میتوانید به صورت مستقیم شالی را از شالیزارهای شمال تهیه کنید. کافیست به صورت مستقیم با مشاورین فروش توسکا تماس بگیرید.

چگونه از سر شالیزار شالی بخریم؟

انواع شالی برنج ایرانی خالص

انواع برنج ایرانی قبل از عرضه به بازار به صورت شالی میباشند که دارای پوسته شلتوک هستند. اما باید بدانید که شالی برنج خالص ایرانی از انواع مرغوب را تهیه کنید تا در نهایت برنجی که از آن تبدیل میکنید درجه یک باشد.

شالی برنج طارم ایرانی، شالی برنج بینام، شالی برنج فجر درجه یک و شالی شیرودی از انواع شالی مرغوب ایرانی هستند که به صورت عمده در استان مازندران یافت میشوند.

انواع شالی برنج ایرانی خالص

اما زمان برداشت شالی از شالیزار چگونه است؟ شالی کی برداشت میشود؟

زمان خرید شالی از شمال

بذر برنج ایرانی پس از رشد کامل به صورت گیاهی با خوشه های زرد و طلایی در می آید. با بررسی خوشه های برنج به صورت بصری میتوانید متوجه رسیده بود دانه های برنج شوید به این صورت که شیره های داخلی برنج باید بررسی کرد تا برنج رسیده را در آن بیابید.

خوشه های برنج پس از رشد کامل آماده برداشت خواهند بود. در روش سنتی با استفاده از داس و در روش مدرن با استفاده از دستگاه کمباین خوشه برنج را از شالیزار درو و برداشت میکنند.

بعد از درو کردن، بایستی برگ و ساقه های برنج از خوشه جداسازی شود. در زمان های گذشته به روش سنتی با عمل خرمن کوبی و در روش مدرن به کمک همان دستگاه کمباین برگ ها و ساقه ها همزمان با برداشت برنج از خوشه جدا می شوند. برگ ها و ساقه های برنج را “کاه” می نامند که عموما برای خوراک دام ها از آن استفاده می شود.

زمان خرید شالی از شمال

به خوشه های برنج که ساقه و برگ از آن جدا شده است “شالی برنج” یا “برنج نکوبیده” یا “برنج پوست نگرفته” یا “برنج پوست نکنده” می گویند. در واقع شالی برنج همان دانه های برنج است که هنوز کوبیده نشده و به برنج سفید تبدیل نشده است.

در بازار برنج شمال از شالی برنج های کم محصول همچون شالی برنج طارم و شالی برنج طارم هاشمی به صورت عمده خرید و فروش می شود. و از شالی برنج های پرمحصول همچون شالی برنج فجر، شالی برنج شیرودی و شالی برنج ندا خرید و فروش می شود.

در تصویر زیر نمونه ای از شالی برنج طارم هاشمی را مشاهده می کنید.

شالی برنج طارم هاشمی

بهترین زمان برای خرید شالی ایرانی با قیمت مناسب، خرید شالی از شالیزار در فصل برداشت برنج یعنی اواسط تابستان یا مرداد ماه میباشد. در این وهله تمامی شالی های کشت اول کم محصول از شالیزارهای شمال برداشت میشود.

شالی برنج های پرمحصول نیز در شهریور ماه برداشت میشود که برای خرید این نوع از شالی باید در اواخر تابستان اقدام به خرید کنید.

قیمت شالی برنج ایرانی

بهتر است برای اطلاع از قیمت انواع شالی برنج ایرانی به صورت عمده و در تناژ بالا با مجموعه برنج توسکا در ارتباط باشید. قیمت شالی طارم ایرانی به صورت عمده در این مجموعه برای خریدار شالی طارم بسیار مقرون به صرفه میباشد.

قیمت شالی برنج ایرانی

از آنجایی که شالی برنج پوست گیری نشده است بنابراین قیمت خرید شالی نسبت به قیمت خرید برنج ارزانتر میباشد. از این رو برای کارخانه داران و تاجرانی که به کارخانه شالیکوبی و سورتینگ دسترسی دارند بهترین گزینه خرید شالی بدون واسطه از کشاورز میباشد.

مرکز فروش معتبر شالی درجه یک

خریدار شالی برنج، تاجر برنج، فروشندگان برنج عمده، کارخانه دار شالیکوبی، کارخانه دار سورتینگ برنج، شرکت پخش موادغذایی و… همیشه احتیاج به خرید عمده شالی برنج درجه یک دارند.

مرکز فروش معتبر شالی درجه یک

برای خرید شالی برنج با قیمت رقابتی می توانید با مرکز فروش شالی برنج توسکا ارتباط برقرار کنید. جهت ثبت نهایی و عقد قرارداد می توانید به صورت حضوری به دفتر مرکزی برنج توسکا واقع در شهرستان جویبار مراجعه کنید.

پیشنهاد ما به شما مشتریان عزیز این است که در تیر ماه و مرداد ماه همزمان با فصل برداشت شالی های برنج (کشت اول) از شالیزارها و مزارع برنج روستای پهناب بازدید بفرمایید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

واتساپ